سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ و تخم مرغ

صفحه خانگی پارسی یار درباره

استفاده از تجهیزات مخصوص در پرورش بلدرچین

    نظر

 

رورش بلدرچین در مقادیر کوچک نیازی به داشتن مجوز ندارد و میتوانید در حیاط منزل خود یا در انباری ها اقدام به نگهداری و پروش این پرنده کنید. فقط برای اینکه پرورش و ارائه ی محصول به بهترین شکل ممکنه ایجاد شود نیازمند انجام برخی اقدامات می باشید که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.


محیط نگهداری :

محیط نگهداری باید دارای تهویه مناسب باشد . اگر به منظور پرورش بلدرچین تخم گذار پرورش را انجام میدهید باید یک برنامه ریزی نوردهی مناسب نیز در نظر بگیرید و با استفاده از آن نور مناسب برای تخم گذاری پرنده ها را فراهم کنید.

بهتر است در داخل شهر اقدام به نگهداری از بلدرچین نکنید چرا که بوی بسیار نامناسبی از بستر پرنده خارج میشود که ممکن است سبب نارضایتی همسایه ها شده و موجبات ایجاد مشکل برای پرورش را فراهم کند .

تجهیزات :

از نظر تجهیزات نیاز به قفس در پرورش بلدرچین تخم گذار و نیاز به استفاده از دستگاه های تولید سرما و گرما و رطوبت نیز می باشد. بخصوص استفاده از دستگاه های گرمایشی در فصل سرد سال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

از دیگر موارد مورد اشاره می توان به استفاده از سیستم های مخصوص ابخوری و دانخوری ، جمع اوری تخم ها و همینطور جمع اوری فضله اشاره کرد که کار نگهداری و پرورش طیور را بسیار آسان میکند.

فروش محصول :

یکی از مهمترین موارد در پرورش بلدرچین توجه به بازار فروش محصولات پرورشی می باشد. در فروش تخم ها به دلیل طرفداران زیاد آن، فروش به راحتی صورت میگیرد و افراد زیادی اقدام به خرید محصولات خریداری شده می کنند. اما در مورد گوشت باید شرایط بهینه و بهداشتی مورد نیاز به خوبی رعایت شود.

برای ارائه ی لاشه به بازار باید اقدام به خرید پرکن بلدرچین استفاده میکنند. پرکن ها قادر به جداسازی پر تعداد زیادی از بلدرچین ها به صورت همزمان هستند و از این رو سرعت انجام کار را به خوبی فراهم میکنند.

این دستگاه ها برای هر پرنده به صورت جداگانه تولید میشود. برای مثال برای پرکنی از مرغ نمیتوان از ماشین پرکنی بلدرچین استفاده کرد. دلیل این امر اختلاف بین جسه و وزن لاشه پرنده ها می باشد.

پرکن ها دارای ابزارهایی به اسم انگشتی می باشند. انگشتی ها در هنگام پرکنی به لرزه افتاده که این لرزه از طریق موتور در انها ایجاد میشود. سپس وقتی انگشتی به پر پرنده برخورد می کند، بع پر گیر کرده و ان را میکند. بدین ترتیب پرکنی صورت میگیرد.

پرکنها باید به صورت مرتب پس از پرکنی شسته شوند از این رو بهتر است جنس بدنه پرکن از پلیمر و یا استیل طراحی شود که مشخصا طول عمر استیل بیشتر خواهد بود.

پرکن ها همچنین دارای یک موتور می باشند که به سینی پرکن متصل میشود . این سینی توسط موتور به حرکت درامده و بدین ترتیب پرکن شروع به پرکنی از لاشه میکند.

یکی از مهمترین نکات در پرکنی مناسب که از اسیب به لاشه جلوگیری میکند، نرم کردن پوست بدن لاشه میباشد. این کار با استفاده از آب گرم باید صورت گیرد. پیشنهاد میشود چند دقیقه قبل از قرار دادن لاشه در داخل دستگاه، آن را در آب گرم فرو برده تا پوست لاشه نرم شود و پرکنی اسانتر شده و همینطور در هنگام پرکنی نیز آسیبی به لاشه و دستگاه وارد نشود.